Hasta Hakları |
|
*Sağlık Hizmetlerinden Faydalanma |
|
*Adalet Ve Hakkaniyete Uygun Olarak Faydalanma |
|
*Tıbbi Gereklere Uygun Teşhis, Tedavi Ve Bakım |
|
*Tıbbi Gereklilikler Dışında Müdahale Yasağı |
|
*Tıbbi Özen Gösterilmesi |
|
*Bilgilendirme VeBilgi İsteme |
|
*Sağlık Kuruluşunu Ve Personeli Seçme Ve Değiştirme |
|
*Mahremiyete Saygı Gösterilmesi |
|
*Tedaviyi Reddetme Ve Durdurma |
|
* Güvenliğin Sağlanması |
|
* Dini Vecibeleri Yerine Getirebilme |
|
* İnsani Değerlere Saygı Gösterilmesi |
|
* ZiyaretVeRefakatçi Bulundurma |
|
* Müracaat, Şikâyet Ve Dava |
|
*Tıbbi Uygulamalarda Rıza Alınması |
|
*Bilgilerin Gizli Tutulması |
|
Hasta Sorumlulukları |
|
Hasta Sağlık Hizmeti Alırken Aşağıdaki Kurallara Uyar: |
|
*Başvurduğu Sağlık Kurum Ve Kuruluşunun Kural Ve Uygulamalarına Uygun Davranır Ve Katılımcı Bir Yaklaşımla Teşhis Ve Tedavi Ekibinin Bir Parçası Olduğu Bilinciyle Hareket Eder. |
|
*Yakınmalarını, Daha Önce Geçirdiği Hastalıkları, Gördüğü Tedavileri Ve Tıbbi Müdahaleleri, Eğer Varsa HalenKullandığı İlaçları Ve Sağlığıyla İlgili Bilgileri MümkünOlduğunca Eksiksiz Ve Doğru Olarak Verir. |
|
*Hekim Tarafından Belirlenen Sürelerde Kontrole Gelmeli Ve Tedavisinin Gidişatı Hakkında Geri Bildirimlerde Bulunur. |
|
*Randevu Tarih Ve Saatine Uyar Ve Değişiklikleri İlgili YereBildirir. |
|
*İlgili Mevzuata Göre Öncelik Tanınan Hastalar İle Diğer Hastaların Ve Personelin Haklarına Saygı Gösterir. |
|
*Personele Sözlü Ve Fiziki Saldırıya Yönelik DavranışlardaBulunmaz. |
|
*Haklarının İhlal Edildiğini Düşündüğünde Veya Sorun Yaşadığında Hasta İletişim Birimine Başvurur. |
|
Hasta Hakları İle İlgili Müracaatlarınızı Hastanemiz Hasta Hakları Birimi’ne Yapabilirsiniz. Ayrıca Tüm Dilek, Şikayet Ve Önerilerinizi, https://okmeydaniadsh.saglik.gov.tr Web Sayfamıza,
Sağlık Bakanlığı hastahaklari.saglik.gov.tr Web Sayfasına İletebilir Veya “Alo 184” Sağlık Bakanlığı “Sabim” Hattını Arayabilirsiniz.
Önerileriniz İçin Ayrıca Katlarda Bulunan Hasta Ve Yakınları Öneri Ve Görüşleri Değerlendirme Formu”Nu Doldurarak
Hasta Dilek, Şikâyet Ve Öneri Kutusuna Atabilirsiniz. Amacımız Hasta Ve Çalışan Memnuniyetidir. Kaliteli,Güvenilir Ve Güler Yüzlü Sağlık Hizmeti Sunmaktır.
Eleştiri Ve Önerileriniz Bizlere Yol Gösterici Olacaktır.
HASTA HAKLARI YÖNETMELİĞİ 'ne aşağıdaki linkten ulaşabilirsiniz.
https://www.mevzuat.gov.tr/mevzuat?MevzuatNo=4847&MevzuatTur=7&MevzuatTertip=5 |