NASIL RANDEVU ALIRIM
14 Şubat 2019

Randevu Nasıl Alınır?

MHRS Randevu alma ana kanalları şu şekildedir: ALO 182 çağrı merkezi, MHRS web sitesi (https://www.hastanerandevu.gov.tr / https://www.mhrs.gov.tr), MHRS mobil uygulaması, E-Nabız web sitesi

MHRS üzerinden randevu alabilmek için ALO 182 hattımızı arayarak operatörlerimizden destek alabilirsiniz.

MHRS web sayfası üzerinden randevu almak için; Daha önceden üyelik kaydınız yok ise "Randevu Al" butonuna tıkladıktan sonra gelen ekrandan "Üye Ol" seçeneğini tıklayarak üyelik işleminizi gerçekleştirebilirsiniz. Eğer üyeliğiniz mevcut ise kimlik numaranız ve şifrenizle istediğiniz hastane ve hekimi seçerek randevunuzu oluşturabilirsiniz.

MHRS mobilde randevu almak için ise akıllı cihazınızın uygulama marketinden MHRS uygulamasını indirerek üyelik kaydınız yoksa oluşturabilir, var ise kimlik numaranız ve şifreniz ile giriş yaparak randevunuzu alabilirsiniz.

E-Nabız web sayfası üzerinden randevu alabilmek için; www.enabiz.gov.tr adresinden üyeliğiniz yoksa üyelik alabilirsiniz. Üyelik alıp giriş yaptıktan sonra “Randevularım” sekmesinden randevunuzu oluşturabilirsiniz.

Aile Fertlerim İçin Nasıl Randevu Alabilirim?

İşlemler T.C. Kimlik numarası üzerinden yapıldığından bütün aile fertleriniz için ayrı ayrı kendi Kimlik numaraları ve kimlik bilgileri ile hesap oluşturmanız gerekmektedir. İsterseniz aile fertleri için üye kaydı oluştururken hepsinde aynı mail adresi ve telefon numarasını kullanabilirsiniz.

Ayrıca;

Anne ve Babanız için www.enabiz.gov.tr adresinden randevu oluşturabilirsiniz.

MHRS'den Aynı Güne En Fazla Kaç Randevu Alabilirim?

Saat ve poliklinikler farklı olmak kaydıyla aynı güne kurum başına en fazla iki randevu alınabilmektedir.

Unutulan ya da Gidilemeyen Randevuda Ne Gibi İşlem Yapılır?

Herhangi bir nedenle almış olduğunuz randevunuza gidememeniz durumunda muayene katkı payı ödemezsiniz. Başka vatandaşlarımızın muayene haklarına engel olmamak adına lütfen gidemeyeceğiniz randevularınızı iptal ediniz. Randevu iptal işlemi randevudan 60 dakika öncesine kadar yapılabilmektedir.

Randevumu Nasıl İptal Edebilirim?

Randevunuzu iptal edebilmek için aşağıdaki seçenekleri kullanabilirsiniz.

  • https://www.hastanerandevu.gov.tr ya da https://www.mhrs.gov.tr adresinden randevu al bölümüne girdiğinizde, kimlik numaranız ve şifreniz ile giriş yaptıktan ekranın üst bölümünde yer alan "Randevu Geçmişi" kısmından randevularınızı görebilir, iptal etmek istediğiniz randevunun sağ tarafındaki "İptal Et" butonuna basarak randevunuzu iptal edebilirsiniz.
  • Akıllı cihazınızdan MHRS Mobile giriş yaptıktan sonra açılan ekranda "Randevu Geçmişi" kısmından randevularınızı görebilir, iptal etmek istediğiniz randevunun alt kısmındaki "İptal Et" butonuna basarak randevunuzu iptal edebilirsiniz.
  • ALO 182 çağrı merkezimizi arayarak da bilgi güvenliği kapsamında sorulan sorulara doğru cevap vermeniz halinde randevu iptal işleminizi gerçekleştirebilirsiniz.

Uzman Hekim Randevusu Nasıl Alabilirim?

Uzman hekim kliniklerimizden randevu alabilmek için öncelikle Sağlık Merkezimizde muayene olup, Hekiminizden sevk uygunluğu almanız gerekmektedir.

Uygunluk aldıktan sonra ALO 182 çağrı merkezi, MHRS web sitesi ( https://www.hastanerandevu.gov.tr / https://www.mhrs.gov.tr), MHRS mobil uygulaması, E-Nabız web sitesi ile oluşturulabilir. Randevunuzu oluşturmadan önce herhangi bir Sağlık Merkezinde muayene olduğunuz hekiminizden uygunluk almanız zorunludur.


Nasıl Muayene Olabilirim ?

Muayene olmak için izlenecekler yollar

İŞLEMLERİNİZİN KOLAYLIKLA YÜRÜTÜLEBİLMESİ İÇİN LÜTFEN AŞAĞIDAKİ HUSUSLARA DİKKAT EDİNİZ

1.Kurumumuzda kayıtlar saat 08.00’da başlamaktadır. Kayıt yaptırmak için gelen hastalar; lütfen görevli personel gelmeden kayıt masalarının üzerine karne ve kimliklerinizi bırakmayınız.

2.Hasta Kayıt Biriminde kayıt yaptırdıktan sonra muayene olacağınız hekimin bulunduğu klinik önünde isminizin ekranda yayınlanmasını bekleyiniz.

3.SSK, Bağ - Kur, Emekli Sandığı, Yeşil Kartlı ve resmi evrakı olan hastaların T.C. Kimlik Belgesinin olması yeterlidir. Bunun dışındakiler ücretli hasta olarak kabul edilirler.

4- Hastalarımız Hasta Kayıt Kabul Birimindeki kayıt personeline T.C. Kimlik numarası bulunan bir kimlik kartı ibraz etmek zorundadır.

5-Kurum Sağlık yardımlarından yararlandırılan kişilerin müracaatı aşamasında nüfus cüzdanı, sürücü belgesi, evlenme cüzdanı, pasaport veya verilmiş ise kurum sağlık kartı bilgilerinden biri ile kimlik tespiti yapılır.

6- Kimlik tespiti yükümlülüğünü yapmayan ve bu nedenle bir  başka kişiye sağlık hizmeti sunulması nedeniyle kurumun zarara uğramasına sebebiyet veren sağlık hizmeti sunucularından uğranılan zarar geri alınır.

7- Kapsamdaki kişilerin kendi adına bir başkasının sağlık hizmeti almasını, haksız bir menfaat temin etmesini sağlamak yasaktır.

8- Müracaat eden kişinin sağlık yardımlarından yararlanma hakkının olup olmadığının tespiti için, MEDULA üzerinden T.C kimlik numarası ile takip numarası provizyon alınır.

9- Kurum medula sistemi tarafından takip numarası/provizyon verilmesi halinde SGK kapsamında sağlık hizmeti verir. 

10-İstenen evrakları eksik olan hastaların kayıt edilmesi yasal olarak mümkün olmadığından lütfen görevlilere ısrar etmeyiniz.

11-Türk Silahlı Kuvvetlerine bağlı er ve erbaşlar ile öğrencilerin (devlet parasız yatılı ve üniversite) ‘‘Tedavi Giderleri Kurumumuzca Karşılanacaktır.’’ ibareli sevk ile gelmesi zorunludur. Sevk evraklarınız düzenlendiği tarihten itibaren 3 iş günü içinde kayıt işlemi yaptırınız. Aksi halde evrak geçerliliğini kaybeder. Tedavisi devam eden hastalar süre bitiminde yeni tarihli sevk evrakı getirmeli ve her yeni evrakı kayıt ettirmelisiniz.

12- 14 yaşında küçük hastalarımız direk olarak pedodonti kliniğinde kayıtları açılır ve  muayene olurlar.

13- Röntgen birimine gönderilen hastaların isimleri direkt olarak muayene oldukları klinikten gönderilir ve röntgen biriminin kapısının üzerindeki monitörde otomatik olarak isimleri sıralanır. Bunun için tekrar sıra almanıza gerek yoktur.

14-Röntgeni çekilen hastaların sonuçları direkt olarak muayenesini yapan hekimin kullandığı bilgisayar ekranına gitmektedir. Bu nedenle röntgen sonuçlarını almak için beklemeniz gerekmemektedir.

15-.Röntgen filmleri istendiği takdirde CD’ye kayıt yapılıp verilebilmektedir. Radyasyon zararlarından korunmak için, hamile veya hamilelik olasılığınız varsa hekiminizi ve röntgen birimi görevlisini mutlaka uyarınız.

16- Röntgen çekilirken küpe, kolye, toka, toplu/çengelli iğne vb. metal aksesuarlarınızı, ağızda bulunan ve takıp çıkarılabilen her türlü protezlerinizi çıkartınız. Aksi takdirde istenilen röntgen hatalı çıkabilir.

17- Hamileler ve Hamilelik şüphesi olanlar Röntgen Birimine GİREMEZ!

18- Hafta içi Çalışma saatleri 08:00 - 17:00 arasındadır.

19- Mesai dışı çalışma saatleri : Pazartesi-Çarşamba 17:00-19:00

20- Acil Diş klinik hizmetimiz 7/24

BAKANLIĞIMIZ 2010/73 SAYILI GENELGESİ UYARINCA
“POLİKLİNİK HİZMETLERİNDE ÖNCELİK SIRASI” OLAN GRUPLAR:

12 Eylül 2010 tarihinde “Halk Oylaması” na sunularak kabul edilen 5982 sayılı “Türkiye Cumhuriyeti Anayasasının Bazı Maddelerinde Değişiklik Yapılmasına Dair Kanun” hükümleriyle Anayasamızın 10 uncu maddesine eklenen fıkralarda yer alan; “Kadınlar ve erkekler eşit haklara sahiptir. Devlet, bu eşitliğin yaşama geçmesini sağlamakla yükümlüdür. Bu maksatla alınacak tedbirler eşitlik ilkesine aykırı olarak yorumlanamaz.” hükmü ile “Çocuklar, yaşlılar, özürlüler, harp ve vazife şehitlerinin dul ve yetimleri ile malul ve gaziler için alınacak tedbirler eşitlik ilkesine aykırı sayılmaz.” hükmü özellikle dikkate alınarak, genel hizmetin aksamasına meydan vermeyecek şekilde poliklinik muayenelerinde öncelik sırası alacak gruplar aşağıdaki şekilde yeniden belirlenmiştir.

A) Acil vakalar (Ani gelişen hastalık, kaza, yaralanma ve benzeri durumlar ile ivedilikle tıbbi müdahale yapılması gerektiğine hekim tarafından karar verilen vakalar).

B) Ağır özürlü raporu bulunan engelliler.

C)Hamileler.

D) 65 yaş üstü yaşlılar.

E) Yedi yaşından küçük çocuklar.

F) Harp ve vazife şehitlerinin dul ve yetimleri ile malûl ve gaziler.